Digest Version of “John Dewey's Theory of Inquiry: Foundations, Reception and Uses in Francophone Research in Education and Training” - CREF - Equipe Apprenance et formation des adultes
Autre Publication Scientifique Année : 2024

Digest Version of “John Dewey's Theory of Inquiry: Foundations, Reception and Uses in Francophone Research in Education and Training”

Résumé

This text is a brief summary of the following review paper published in French in the *Revue Française de Pédagogie* by Professors Joris Thievenaz and Michel Fabre : Thievenaz, J. & Fabre, M. (2023). La Théorie de l’enquête de John Dewey : fondements, réception et usages dans la recherche francophone en éducation et formation. Revue française de pédagogie, 219, 129-178. https://www.cairn.info/revue-francaise-de-pedagogie-2023-2-page-129.htm This Digest Version in English was produced by Professor Olivier Las-Vergnas with the assistance of AI tool ChatGPT 4.0 specially for the English-speaking readers of the article “Rediscovering J. Dewey's Concept of 'Inquiry' in Francophone Literature: A Lexicographical Analysis of Scientific Production Pertaining to Education and Training Issues” proposed to be published in English in 2024 in “Education and Culture, the Journal of John Dewey Society”. Its purpose is to make the main contributions of Thievenaz & Fabre work accessible to the English speaking readers of the international journal where we will together publish a complementary lexical analysis." It is made available to you with the consent of the publisher (Revue Française de Pédagogie) and the authors for non-commercial use, without modifications, and with attribution to the original French source.
Ce texte est un bref résumé de l'article de synthèse suivant, publié en français dans la *Revue Française de Pédagogie* par Joris Thievenaz et Michel Fabre : Thievenaz, J. & Fabre, M. (2023). La Théorie de l'enquête de John Dewey : fondements, réception et usages dans la recherche francophone en éducation et formation. Revue française de pédagogie, 219, 129-178. https://www.cairn.info/revue-francaise-de-pedagogie-2023-2-page-129.htm. Cette version abrégée en anglais a été produite par Olivier Las-Vergnas avec l'aide de l'outil d'IA ChatGPT 4.0 spécialement pour les lecteurs anglophones de l'article « Rediscovering J. Dewey's Concept of Inquiry » de J. Dewey dans la littérature francophone : Une analyse lexicographique de la production scientifique relative aux questions d'éducation et de formation » proposé pour une publication en anglais en 2024 dans »Education and Culture, the Journal of John Dewey Society ». Il a pour objectif de rendre les principales contributions de l'ouvrage de Thievenaz & Fabre accessibles aux lecteurs anglophones de la revue internationale où nous publierons ensemble une analyse lexicographique complémentaire » Il est mis à votre disposition avec l'accord de l'éditeur (Revue Française de Pédagogie) et des auteurs pour pour un usage non commercial, sans modifications, et avec mention de la source française originale.
Fichier principal
Vignette du fichier
Digest-NdS-Dewey.pdf (609.85 Ko) Télécharger le fichier
Origine Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

hal-04820286 , version 1 (05-12-2024)

Licence

Identifiants

Citer

Joris Thievenaz, Michel Fabre, Olivier Las-Vergnas. Digest Version of “John Dewey's Theory of Inquiry: Foundations, Reception and Uses in Francophone Research in Education and Training”. Digest Version of “John Dewey's Theory of Inquiry: Foundations, Reception and Uses in Francophone Research in Education and Training”, 2024, ⟨10.34847/nkl.f14a70i9⟩. ⟨hal-04820286⟩
0 Consultations
0 Téléchargements

Altmetric

Partager

More